Oct 5, 2009

RAYA 2009

mALAM rAYE 19.09.09

Assalamualaikum semua bertemu kembali kita diruangan blogging ini...baru hari nih aku sempat nak wat n3 yang dah nak lapuk dek hujan tp x lekang dek panas hehe...tapi rasenyer masih sempat lagi nak sharing n caring ngan u all smua coz mood raye ade lagi dalam diri aku nih walaupun raye tahun nih agak sedih sket bagi aku kerana dimalam raya aku sampai dikampung agak lewat kul 11pm baru sampai kg, atas sebab yang tak dapat dielakkan...hubby ku pergi menziarahi bapa pekerjanya meninggal dunia ucapan takziah dari kami sekeluarga semoga rohnyer dicucuri rahmat amin....continue our story walaupun lambat sampai kampung aku sempat gak amek 2,3 since yang biase we all buat malam raya...

pd1020092009(001)

Kak ngah yang sebok wat kek belang n kacang hijau idaman bonda ku....
sowie erk kak ngah aku terlate nak tolong ko wat kek...

pd1020092009(003)

sempat gak aku amek gambo lemang yang dah siap dibakar nih...hasil air tangan nonong ajaib@din abg aku yg paling hitam manis...dia lah pengganti wak leman sejak beliau uzur nih...kalau tak tiap2 tahun wak leman yg buat lemang we all nonton jew. rindu akan saat-saat itu...semoga bapak akan sembuh dan sehat kembali seperti dulu-dulu kami amat merinduinya..sedih lak rasa...

pd1020092009(005)

yg ni lak kakak aku ngan anak buah aku sedang khusyuk pasang langsir...ha datang lewat lagi kan tengah2 malam dah kena pasang langsir....anyway family we all mmg buat persiapan malam raya contohnyer bakar lemang,masak ketupat pasang langsir n masak rendang semua dibuat dimalam raya....ni lah beberapa babak yg aku dpt showkan kat u all smua...jom layan babak pagi raye lak...



pAG! rAYE....20.09.2009


Ye..ye..hari nih raye...tamatlah sekalian umat Islam menunaikan ibadah puasa selama sebulan...so hari yang dinanti-nanti telah tiba warghhh!!!! sonoknyer dapat kumpul ramai-ramai tahun nih semua raye kat jolobu just abg long aku jew tak balik dia raye kat kelantan....watever pun we all sempat bermaaf-maffan dengan beliau melalui telifon....syahdu gak kalau tak gamat dibuatnyer kalau mek kelantan tu balik....to be continue aku nyer story di pagi raye nih...kul 6 am abang aku yang hitam manis tuh dah gegar we all semua suh bangun...aku mase tuh aduhhh ngantuk banget siap pindah tido dalam bilik tapi tak tahan daaa!!! si itam ni wat hal lak dikuatkannyer speaker TV suh we all bangun...nak tak nak bangun lah dah dengar takbir raye dalam TV mana taknyer mau terkujat aku....pagi2 tuh kaum hawa sebok siapkan kaum adam nih nk gi sembahyang raye...we all tak pegi siapkan breakfast n diri coz abg aku yang etam manis tu dah sound awal2 suh we all siap sedia balik dari masjid nak wat takbir kat umah....apa lagi aku dengan x sabornyer nak melaram ngan baju baru hehe...tak sabor gak nak tengok my baby Iris yang comel nih pakai baju kurung...jom layan candid2 yang berjaya dikesan....


pd1020092009(027)

ni bapak aku Sulaiman atau dikenali wak leman kat kg aku...walaupun dah uzur tetap smart lagi kan...

pd1020092009(052)

ni lak bonda aku...yang tengah di make over oleh adik aku...kenalah cantik-cantik kan di pagi raye baru semangat beb...

pd1020092009(030)

rapatkan saf takbir akan bermula sebentar lagi....


pd1020092009(029)

Ni lah anak-anak buah aku semua, yg dah tak sabor2 nak collect duit raye...


pd1020092009(044)-tile

habis bertakbir sesi memohon maaf.... semua ni muka-muka banyak wat dose termasuk lah aku huhu....

pd1020092009(037)(02)

thats our family, yg baju purple jew yg baju laien color tuh buah hati aku anak kepada kak ngah ...tema tahun nih aku anak beranak warna purple tantek kan..kan..kan...huhu

pd1020092009(040)(01)

ni time we all nak gi raye umah sedara terdekat..b4 tuh posing maut jap....


pd1020092009(004)(01)

tak ketinggalan posing cute dari aku n Iris....


pd1020092009(025)(01)

and posing macho dari papa n Iris


ni lah antara babak-babak yang aku dapat share n show kat u all smua...sebelum mengakhiri n3 nih aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua yang menziarahi blog ku ini...dan dikesempatan ini aku menyusun sepuluh jari memohon maaf andaikata sepanjang aku berblog ada menyinggung hati para pembaca....sesungguhnya aku hanya manusia biasa....

sEK!AN t!ME kAS!H.....

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin