Apr 23, 2012

BAB 1: TRANSLATE LAGU

Hi semua entry ni khas untuk sesiapa yang berminat nak mendalami ilmu kejawaan..aku tak la pro sangat tapi boleh la setakat orang mengumpat mengata dalam bahasa jawa tu boleh la paham...idea untuk wujudkan menu bahasa jawa ni pun dari member-member yang request nak jadi anak murid hahaha..untungla kalau kat sekolah ada bahasa jawa sure aku orang pertama nak apply...for member-member yang gian sangat nak tahu bahasa jowo ni boleh la menuntut disini..pepatah jawa mengatakan "i try my best" untuk puaskan jiwa jowo korang...

Ooopss!!! sebelum tu bagi yang dah mahir boleh la share atau betulkan kalau aku salah yea..sebab jawa aku ni kira basic lagi, tak boleh lawan otai-otai..untuk pengetahuan anda jawa ni macam-macam jenis ada jawa halus,jawa kasar,jawa ngencret (jawa+melayu),jawa totok (pior jawa)...tapi tak pe apa pun kasta anda yang penting world...thanks gak kat Mawi.


BAB 1: TRANSLATE LAGU KAT BAWAH NI
LIRIK LAGU CARTA HATI-NAJWA LATIF

Kuwe dorong gon kono
menem isin waie
arek nyepakie aku

Engkau duduk di situ
Diam tersipu malu
Mahu mendekati aku


aku wes rak karuan
hati A jadi mari
gelok kuwe aku tibo
tapi hati iki kuat ngomong
kuwe saieki eneng gon carta hati


Aku mulai resah
Hati ku jadi kebah
Melihat diri mu aku rebah
Tapi hati ini kuat menyatakan
Kau terkini duduk di carta hati

lagu cinte kito wes mulo
seko moto medun ke jiwe
seko temen jadi cinte
kambek berjanji untuk setia


Lagu cinta kita bermula
Dari mata turun ke jiwa
Dari teman menjadi cinta
Dan berjanji untuk setia

seurep semati kito
menjanjike guyup
untuk kito wong loro selawase

Sehidup semati kita
Menjanji kan bahagia
Untuk kita berdua selamanya

ojo kuwe ojo lungo
ojo tinggal aku dewek
ojo tinggalke carta hati

Jangan engkau jangan pergi
Jangan tinggal ku sendiri
Jangan tinggal kan carta hati

kuwe janjike guyup
aku janji kuwe rak terluke
teruslah eneng gon carta hati kito


Kau janji kan bahagia
Ku janji kau tak terluka
Teruslah berada di carta hati kita

*Waduh-waduh susah jugak arek di translate ki....kalau eneng seng salah jalok ngapuro..sudi-sudila dibenerke...



























































No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin