Feb 3, 2009

CUKUR JAMBUL DAN AQiQAH

27 Nov 2008, iris intan natasya lahir ke-dunia And 18 jan 2009 iaitu bersamaan 21 Muharram 1430h,berlangsungnya kenduri Aqiqah (iris intan natasya).Day yg d nanti-nantikan coz nk tgk my baby face biler dah dicukur sure lg cute..kenduri ni berlangsung di hometown hubby Sg Burung Tjg Karang..

1st marhaban dulu

2nd baby akn didukung n diarak oleh Amir n Aizat berkeliling tetamu lelaki yang sedang berzanji mcm tawaf la. yang ni lain ckit 1st xperience...mcm nk gi haji lak ade tawaf-tawaf ni best gak.
Aizat tu saje suruh bawa dulang ambil berkat maklum la baru dapat result UPSR 5A.

Dah 2 kali pusing baru yg 3rd round rambut bayi digunting oleh imam Surau Bt 12,

doa dibacekan b4 gunting rambut baby,yg bestnyer anak aku ni cool jer ape org buat dia buat tk tahu jer..kalau u all nak tahu dia tgh tdo tue, tambahan dengar org marhaban ramai-ramai bagaikan tidur yg dibuai-buai sambil disyairkan...lg lena la dibuatnyer...


Ini pulak Imam masjid

Ini Pak Akop, tokeh kedai makan merangkap AJK masjid.. Ramai juga pak imam dan org masjid datang kenduri ni. SEMOGA TUHAN MERAHMATI KENDURI INI. AMIN....

Agak2 mcm mana rambut Iris ni lepas kene gunting .. Agak-agak mcm Intan x dalam cerita Intan.

Selesai la sudah marhaban.Wak jak (ambik dulu dia punya la tu) ni sedang bagi duit kat budak-budak ni wat beli jajan hehe..yg ni pun laien kalau kat my kg tetamu bagi duit lepas gunting rambut baby.Duit akn diletakkan di atas dulang same jgk la kt kg hubby aku ni cume bezanyer duit nyer bagi kt mak n bpk c bayi kira becek bak kata orh kg hubby aku..tue dlm bahase jowonyer klau mlayu nyer salam keruk..

ni lak bagi berkat kat tetamu-tetamu yg mai,sape yg tak mai tak dapek den nak nolong.


menu mcm biase la org jowo ni 30 nasi ambeng.Nasi ni mkn ramai-ramai kat dlm talam bukan sekampung tp limit dlm 4 atau 5 org dlm 1 ambeng atau talam...best gak makan ramai-ramai ni mula-mula dulu aku tk slera gak mkn campur-campur ni bkn ape tk biase tp bile dah pekena best gak layannnn....nk try rajin-rajin berjiran ngan org jowo tk pun kawen ngan org jowo hehe.
Cuba kira 30 x 5 = ........ramai giler tak masuk yg tak dpt makan kan.

Ini Mbah Bedah dgn Mbah Tomblok Iris sibuk-sibuk je cukur kepala. Doakan la mereka ni timang cucu cepat2. Nanti anak aku ni diorg pinjam pulak. Diorg ni ngelat, kat luar tu sibuk rewang diorg ni nyorok kat dalam rumah.

abis kepala den ni kene kerjekan dengan mbah aku, tak macam kat saloon je. Masuk ni je dah 10 pisau cukur diorg pakai... Selagi tak nangis ni mesti diorg tak berenti,,, mcm mana nak buat ni, nak nangiske tak nak...

Alamak dah macam gaya Superman je ni, bila la nak abis ni. Dari pagi sampai ke malam pun tak sudah2.. Tolong....... Ya Allah selamatkanlah kepala aku ni.

Akhirnya doaku di makbulkan, rajin2 la minta tolong dengan Allah... aku selamat digondolkan pada jam 10.30 mlm berbekalkan 10 pisau cukur yg papa beli dan terpaksa berulang-alik sbyak 3 kali sehari... Amin sinopsis cerita ini ( jika anda menemui 2 org nenek kebayan di atas, jauhi anak anda dari mereka )

3 comments:

Anonymous said...

pasal marhaban yang ni, aku juga tak ketinggalan..ikut sumbang suara, walau memang aku tahu suaraku memang sumbang (tapi tak sumbang habis la)..aku yang mantu dulu, tapi dia yang dapat anak dulu..ni hati panas ni..nasib baik anak pompuan jugak..tahniah n selamat selamanya..

DaKoSue said...

time kaseh atas sumbangan suara anda yg sumbang (bkn aku yg kate):)tk po2 bolum ado rozoki,cubo try n test bnyk x hehe

Anonymous said...

hai

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin